جوان ایرانشهر

وبلاگ مرجع شهرستان ایرانشهر

جوان ایرانشهر

وبلاگ مرجع شهرستان ایرانشهر

جوان ایرانشهر

نوروزی متفاوت با «سبزه عروسکی»

پنجشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۰۸ ب.ظ


با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال خیلی از خانما با ذوق و سلیقه مضاعف به دنبال تحولی دلنشین و ملموس در سال جدید هستند.

این تحول تقریبأ همه بخش های یک خانه را شامل می شود؛ از خانه تکانی معروف و همیشگی ایرانیان گرفته تا کاشت گل، پخت شیرینی، دوخت پرده و البته و صد البته تدارک سبزه خوش رنگ و آب و چشم نواز که همه ناخوداگاه در پس آن به عمق هنر بانوی خانه پی ببرد و این یعنی دقیقأ همونی که بانو می خواهد.

اما از اونجای که چیزی تا رسیدن به عید نمانده قصد دارم نظر شما مخاطبان وبلاگی خودم رو به طریقه ساخت یک نوع جدید و البته دوست داشتنی «سبزه عروسکی» متوجه کنم.

باید بگم که ... 

کل مواد اولیه این هنر دلنشین شامل(یک لنگه جوراب نازک زنانه، یک قاشق تخم چمن (بسته به میزان تخم چمنی که استفاده می‌کنید، موها یا در واقع سبزه‌های روی سر عروسک پر پشت‌تر می‌شود)، یک کاسه بزرگ خاک اره، نخ و کاموای همرنگ با جوراب، یک جفت چشم عروسکی، یک عدد لب عروسکی، دکمه، ​۱۰ سانتی متر روبان (هر چهار مورد را از خرازی‌ها می‌توانید بخرید)، یک لوله استوانه‌ای، قیچی، چسب و آب هست.

در مراحل اولیه تخم چمن رو داخل جوراب می پاشیم و بعد خاک اره رو روش میریزیم؛ بعد از گره دادن دنباله جوراب می تونیم بدون تکون دادنهای زیاد با استفاده از حالت کشسانی که جوراب داره برای عروسکمون دست و پا درست کنیم و با روبان محل مورد نظر رو ببندیم.

در مرحله بعدی هم برای عروسکمون با استفاده از لوازم مناسب صورت درست می کنیم و در نهایت عروسکها رو داخل یک لگن آب میزاریم تا خاک اره و تخم چمن خیس بخورن. (خاصیت خاک اره اینه که آب را به خود جذب می‌کنه و نیاز به آبدهی روزانه به عروسک نداریم. به بیان دیگر، کافیه اونو تو ظرفی بزاریم که مقداری آب هم توش ریختیم).

حدود ۵ تا ۷ روز طول می‌کشه تا سبزه‌ها جوانه بزنه و بعد از۱۰ الی ۱۵ روز سبزه‌ها به خوبی سبز میشن.

یادتون نره که قرار نیست مستقیم روی سر عروسک آب بریزیم؛ فقط باید با آب پاش موهایی عروسک رو آب بدیم.

یک فکر اقتصادی هم می تونه زمینه درآمد خوبی هم برای ما باشه.

  • sanaz safaei

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی