جوان ایرانشهر

وبلاگ مرجع شهرستان ایرانشهر

جوان ایرانشهر

وبلاگ مرجع شهرستان ایرانشهر

جوان ایرانشهر

۱۱ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

۳۰
آذر

به گزارش وبلاگ مرجع ایرانشهر، همزمان با ایام تبعید رهبر معظم انقلاب به شهرستان ایرانشهر در دوران ستم شاهی، هفتمین همایش «خورشید ولایت» با حضور مهمانان کشوری و استانی در این شهرستان برگزار شد.

 

خورشید ولایت


  • sanaz safaei
۲۹
آذر


به گزارش وبلاگ مرجع ایرانشهر؛ در سالروز تبعید مقام معظم رهبری به ایرانشهر، هفتمین همایش «خورشید ولایت» 30 آذرماه، با حضور علمای شیعه و سنی از سرتاسر کشور در این شهرستان برگزار می‌شود.

همایش خورشید ولایت که هر ساله در سالروز تبعید مقام معظم رهبری به ایرانشهر برگزار می‌شود، اعلام وفاداری مردم ولایت‌مدار این مرز و بوم به انقلاب و تجدید بیعت آنان با ولی فقیه است.
یادآور می‌شود، رهبر معظم انقلاب ۲۸ آذر ۱۳۵۶ توسط رژیم پهلوی به مدت هشت ماه به ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان تبعید شدند که این سفر آغازگر بیداری و روشنگری برای مردم استان بود.

این همایش در تاریخ 30 آذر 95 با حضور مهمانان کشوری و استانی ساعت 7:30 صبح در مصلی فاطمه الزهرا (س) ایرانشهر برگزار می شود.

  • sanaz safaei
۲۹
آذر


به گزارش وبلاگ مرجع ایرانشهر، برگزاری مراسم یلدا، اگر بتوان نام جشن بر آن نهاد، آیینی خانوادگی است و گردهمایی  ها به خویشاوندان و دوستان نزدیک محدود می‌شود. در کتاب‌ها و سندهای تاریخی به برگزاری مراسم شب یلدا اشاره ای نشده است. ابوریحان بیرونی از جشن روز اول دی ماه که آن را خرم روز نامند، در دستگاه حکومتی و پادشاهی یاد می کند. نامی از شب یلدا در میان نیست و این می تواند دلیلی بر خانوادگی و همگانی و غیر رسمی بودن جشن یلدا باشد.  
 
آیین و جشن شب یلدا یا شب چله بزرگ تا به امروز در تمامی سرزمین کهنسال ایران و در بین همه قشرها و خانوارها برگزار می‌شود. 
 

  • sanaz safaei
۲۵
آذر


به گزارش وبلاگ مرجع ایرانشهر؛ یک مادر خشن به دلیل اینکه پسرش زیاد شلوغ می‌کرد و صدا درمی‌آورد، او را به صورت عجیبی تنبیه کرد.

  • sanaz safaei
۲۲
آذر

به گزارش وبلاگ مرجع ایرانشهر به نقل از باشگاه خبرنگاران، شامگاه دوشنبه اکثر خبرگزاری‌ها از آزادسازی شهر حلب در سوریه خبر دادند. این شهر که حدود 4 سال در اشغال تروریست‌ها قرار داشت با مقاومت ارتش سوریه و نیروهای مردمی آزاد شد. مردم  این شهر پس از انتشار این خبر به خیابان‌ها ریختند و در میان ویرانه‌های شهر به شادی  پایکوبی پرداختند. کاربران فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز از این اظهار شعف عقب نماندند و خوشحالی‌شان را با انتشار پست‌هایی به اشتراک گذاشتند.

 
 
خوشحالی کاربران فضای مجازی از آزادی حلب +کامنت‌ها
  • sanaz safaei
۱۸
آذر



به گزارش وبلاگ مرجع ایرانشهر؛ نماز به عنوان یکی از مهمترین ارکان اسلام است. نماز جزئیات با اهمیتی دارد و توجه به این جزئیات انسان را از معنای عمیق این فریضه بزرگ الهی تا حدی آگاه می کند. یکی از نکاتی که باید در خواندن نماز به آن توجه کرد، قرائت به زبان عربی است. به این معنا که واجب است، نماز به زبان عربی خوانده شود.

ذهنمان در گیر این موضوع شد که وجوب عربی خواندن نماز برای چیست؟ باز هم به کتاب آسمانی و آرامش بخش قرآن مراجعه کردیم. کتابی که، وحدت بخش مفاهیم دینی و پاسخ گوی همیشگی شبهات فکری است.
  • sanaz safaei
۱۶
آذر

به گزارش وبلاگ مرجع ایرانشهر به نقل از وبلاگ عکس نوشته، به مناسبت روز دانشجو عکس نوشته توصیه شهید به دانشجویان بر روی این پایگاه قرار گرفت.


1
  • sanaz safaei
۱۲
آذر

به گزارش وبلاگ مرجع ایرانشهر؛ میزان بارندگی در کل کشور از ابتدای مهرماه تا کنون با کاهش شدید 59 درصدی نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته و کاهش 36 درصدی  نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت مواجه شده این در حالی است که در برخی مناطق کشور در این مدت حتی یک میلیمتر بارش هم گزارش نشده است.

  • sanaz safaei
۰۴
آذر


نتیجه تصویری برای دفاع مقدس

یکی از فرق‌های مکتب اسلام، مکتب توحید، با مکتب‌های انحرافی، مکتب‌‌های الحادی، این است که رجال این مکتب، شهادت را برای خودشان فوز عظیم می‌دانند:یَا لَیتَنِی کُنتُ مَعَهُم فَأَفُوزَ فَوزاً عظیماً.[۱]از شهادت استقبال می‌کنند، چون قائل هستند به اینکه، ما بعد این عالم طبیعت، عالمهای بالاتر و نورانیتر از این عالم است. مؤمن در این عالم در زندان است، و بعد از شهادت از زندان بیرون می‌رود. این یکی از فرقهایی است که بین مکتب ما، مکتب توحید، با سایر مکتبهاست.

  • sanaz safaei
۰۳
آذر

به گزارش وبلاگ مرجع ایرانشهر؛ دختری نوجوان به دلایل نامعلوم در یک پاساژ اقدام به خودکشی کرد.
  • sanaz safaei